Jag kan ha fel här men detta är vad jag tror:
Granis har jobbat hårt med att lägga upp en server, han har både lagt in plugins och skapat egna plugins, och allt har anpassats av honom till servern genom timmar av felsökning, bugfix, problemlösning osv. Med andra ord hårt jobb.
Han har nu en väldigt bra server som nyligen uppgraderats, han har även donationer varje månad av en skara spelare som betalar honom för hans hårda jobb så att vi alla kan njuta av spelet minecraft på denna servern.
Tror nog att vem som helst som har lag ner så mycket tid och pengar på att vara där granis är idag med servern, att bara ge ut all information om hans hårda jobb till nån som inte "förstår och är ganska ny på att underhålla en server" känns inte rätt. Det kan ni nog alla hålla med om.
Personligen skulle jag (istället för att fråga om han skulle dela med sig av allt hans hårda jobb så jag slipper göra det) istället visa min tacksamhet genom att säga; tack granis för att du lägger ner så många timmar så att JAG kan ha roligt i minecraft.
Har kollat igenom varenda tråd i detta forumet, och kan tyvärr säga, det finns inte många trådar där man säger "tack för att du underhåller denna servern åt oss".
Men som jag sa i början, detta är det jag tror, jag kan ju ha fel.