X1nk
Aktiv medlem
Hej, vet inte vilken rubrik som blir bra till det jag undrar över. Men jag har ett problem med min dator. Jag har windows 8 och vissa spel vill inte starta alls. Jag kan exempelvis inte starta Amnesia och har kollat runt där folk säger att jag har för dåligt grafikkort, men jag tror inte mitt grafikkort är gammalt alls så jag vet inte om den anledningen stämmer. Jag kan väääldigt lite om datorer så det enda jag vet är att jag använder mig av AMD Radeon HD 7700 Series (bildskärmskort) och enda sättet för mig att starta vissa program/spel är att avaktivera den?
Detta låter kanske konstigt men ett exempel är spelet Proteus, när jag startar det med min AMD Radeon HD på så kraschar spelet direkt. Men när jag avaktiverar AMD Radeon HD så funkar spelet men det laggar och går väldigt långsamt.
Någon som kan hjälpa en stackars person som inte begriper sig på datorer men som gärna vill spela...
Detta låter kanske konstigt men ett exempel är spelet Proteus, när jag startar det med min AMD Radeon HD på så kraschar spelet direkt. Men när jag avaktiverar AMD Radeon HD så funkar spelet men det laggar och går väldigt långsamt.
Någon som kan hjälpa en stackars person som inte begriper sig på datorer men som gärna vill spela...