Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Kvisten sa:Fladdan sa:har du vart med om något spel som har högre priser på saker än vad NPC:en har?
Jag har inte det iaf.
Ett väldigt lågt pris hos en NPC och en minivärde på material kommer p2p marknaden att gå bättre, då vill inte folk sälja till staten utan väljer p2p som man tjänar mer på
Jag lägger ner denna diskussionen, jag tror du missuppfattar vad jag menar
Fladdan sa:Kvisten sa:Fladdan sa:har du vart med om något spel som har högre priser på saker än vad NPC:en har?
Jag har inte det iaf.
Ett väldigt lågt pris hos en NPC och en minivärde på material kommer p2p marknaden att gå bättre, då vill inte folk sälja till staten utan väljer p2p som man tjänar mer på
Jag lägger ner denna diskussionen, jag tror du missuppfattar vad jag menar
Jag förstår vad du menar.
Men är som Sterner00 säger, båda vill samma sak fast på olika vis.
Det som du säger funkar nog inte helt, eftersom staten köper Ironblock för 30c, men endå så ligger priset lägre i shopsen.
En affär köper ett ironblock för 10c.
Funkar din teori i det fallet?
:/
Fladdan sa:Det är det, men funkar din teori i det fallet?
Fladdan sa:Gräver mig inte i politik, ville bara veta om din teori funkar, för det är din teori som är i spelet nu, och det sänker priser för varje dag som går.
Om min teori funkar vet vi inte förens det är prövat, men det ligger endel jobb bakom det
Chfen sa:Det skall inte finnas en begränsning på hur mycket man kan sälja till staten, då enbart saker som är reproducerande. Däremot tycker jag det är en bra idé att ha begränsningar på minade saker.
Även wood och saplings är ju reproducerande men användbara. Sätt ett väldigt lågt pris på dem nästan löjligt lågt för då kommer folk enbart sälja då dem har överflöd av det. Det kanske är bättre att spara än att sälja tänket. Det får absolut inte under några omständigheter konkurrera ut folket som säljer på affärer, samtidigt skall det inte bli så att wood eller saplings blir omöjliga att få tag i eftersom det kan säljas.
Öppna upp ett odlingsområde med en NPC som betalar för att du planterar spalings där man samtidigt får ut wood och lumber för att ta ner dom. Dessa går att nollställa allt eftersom man känner ett behov att utbetalning. Ex. Max: 10c per jobb / 24h. Ett gather area. (Vet ej om detta finns som sagt väldigt ny på servern.)
Finns många lösningar på detta problem, mitt tips är att testa dig fram. Förstår om du är rädd för att folk kommer utnyttja system och att det är svårt att få nya saker att fungera, kanske lite av charmen enligt mitt tycke.
Åter till verkligheten, folk som vill diskutera saken kan hitta mig på mumble!
http://mumble.info/snapshot/mumble-1.2.3-rc1-45-g194ab56.msi
IP adress: mc.xtralarge.se
Tjingeling!
/Chfen
En timma är lite mycket men typ som det var när jag jobbade för soldans då hade vi 30 c för 30 minuterDevlas sa:Jag ligger helt i ditt spår Skitfull.. det ska kanske ta en timmas jobb eller nåt för att få ihop någon liten credit