Eftersom "sunt förnuft" är för svårtolkat för vissa har vi lagt till en ny regel.
Den hittar ni här: viewtopic.php?f=8&t=4
Den hittar ni här: viewtopic.php?f=8&t=4
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
9. Gör som admin säger åt dig, misstycker du, diskutera på forumet, EJ ingame.
Alrin sa:Vi har små barn som är 8-10 år som spelar på xtralarge
Arazand sa:Dessutom Alrin, jag gav ett medicinskt råd till en spelare som missköt sin hälsa och varna för tarmvred genom terror.
Arazand sa:Denna regel är inte bra. Admins ska inte ha veto i diskussioner, endast då dessa är diskriminerade eller hets emot folkgrupp eller andra brott emot svensklag får civilkurage utföras så länge dessa inte bryter emot grövre brott. Sunt förnuft går i två riktningar, en admin kan inte säga åt mig att tyst då jag använder svordomar/könsord då dessa inte är riktade och endast då de är riktade. Då är det admin som bryter emot reglen om sunt förnuft OCH yttrandefrihets lagen. .
Nicklii sa:Det som menas är ju att om du misstycker så ska du ta det på Forumet inte ingame för ingame så faller de bort rätt fort,
om du tar det på forumet så kan ju vi alla admins peka till en post så tar vi och diskuterar om det skulle gå att ändra och förbättra (om det nu är ett sånt fall) eller om denna admin har gjort rätt eller fel.
ravvie sa:Jag har väldigt svårt att förstå att du kan känna dig kränkt när jag ber er att sluta skriva könsord i chatten?
Andra människor känner sig kränkta när ni skriver dem, så det kvittar vilket syfte ni skriver i.
Detta är en minecraft-server, och vi ska inrikta oss på att ha en skön miljö för alla, och då kan bara sunt förnuft gälla.
I detta fallet verkade folk inte förstå vad sunt förnuft var och då var jag tvungen att säga till.
Jag tycker verkligen inte att vi separerar admins från de "vanliga" spelarna, tvärtom tycker jag vi har en skön gemenskap mellan de två.
Det finns andra forum där ni kan diskutera könsordens vara och inte vara.
ravvie sa:Det finns folk där som kanske inte vågar säga ifrån när de ogillar något, och därför måste vi admins finnas där för att se till att det är en bra nivå på chatten.
Det finns andra ställen där man kan diskutera sina tarmproblem, och diskutera vad könsord egentligen står för, och jag anser fortfarande att det INTE är ingame i Minecraft.
Om granis anser det motsatta så får jag bocka mig för det och acceptera det, men tills dess är detta vad jag anser är rätt.
Nu tänker jag inte förstöra min fina helg med det här skräpet.
Du bör stalka de admins du anlitat på din server.granis sa:Överlag känns detta som ett ickeproblem. Det hade jag tyckt även om jag "bara" var spelare just pga. jag vet att våra admins är lite vuxnare än ordinarie cs-p13-godmode-admin.
hamzta sa:Sedan bör något göras åt er Admins tråd, varje post består typ av: Jag är intresserad
När det borde gälla en motivation till varför de bör bli admins. Inte "Hej vill du bli admin? - Jaa!"