Det här inlägget är en liten fortsättning på föregående inlägg.
Tomtpriserna är nu faställda; 2D-tomter kommer att kosta basytan x 10 och 3D-tomterna kommer att kosta basytan x 5. Basytan är alltså för en normalstor 2D-tomt 3 x 37 och för en 3D-tomt är basytan 15 x 32
Så en 37 blocks bred 2D-tomt kommer att kosta 1110c, och en 3D-tomt kommer att kosta 2400c.
Man betalar en deposition/pant på tomten, därav det lite högre priset (var tänkt 500c/tomt först). Den högre summan är för att sålla bort vissa oseriösa spelare, som köper en tomt för skojs skull, och sedan inte bygger någonting på den.
Pengar ska betalas till mig, så får du instant access till tomten!
Ifall någon skulle bli bannad, eller att en spelare slutar spela, så kommer depositionssumman att tillfalla staten, och byggmaterialet kommer att kasseras!
När man vill riva sin modell och göra sig av med tomten, så kommer man få sitt byggmaterial + 100% av den insatta depositionen.
Utifall att alla tomterna skulle ta slut, vilket de nån gång kommer att göra, så kommer en jury bestående av ett visst antal personer att välja ut några tomter som kommer att rivas, och då tillfaller material + depositionen tomtägaren.
Några av juryns medlemmar kommer jag själv välja ut, andra kan komma att kvalificera in sig via sina modeller, så gör fina mästerverk nu, så kanske just Du har en chans att bli en del av juryn!
Man kommer att ha en vecka på sig att färdigställa sin modell. Har ingenting alls hänt på tre dagar från det att man köpte tomten, och att man inte har sagt någonting till mig eller granis ifall förhinder skulle uppkomma, eller att en vecka har gått, så kommer tomten att återbetalas till 75%.
Kommer säkert komma på saker senare, men det var det jag hade på mitt lilla hjärta för stunden!
Puss & kram