Eiliya
Aktiv medlem
Situation: En man och en kvinna sover under samma täcke. Mitt i natten vaknar kvinnan av att mannen försiktigt smeker hennes kropp (tafsar, eventuellt?). Hon stelnar till lite och märker hur mannen tvekar i sin handling. Hon varken säger eller gör något och efter en stund fortsätter mannen. Tids nog gör mannen ett tafatt försök att avlägsna kvinnans underkläder för att underlätta eventuella förhoppningar han har och kvinnan 'hjälper till' genom att lätta på ryggen/höfterna. Det ena leder till det andra och samlag inleds. Under hela tiden är kvinnan tyst (bortsett från eventuell ovanlig andhämtning) och gör ingenting förutom att 'hjälpa till' med underklädernas avlägsnande.
Relation: Mannen och kvinnan har känt varandra i flera år och båda har varit både romantiskt och sexuellt intresserade av varandra sedan en tid tillbaka men ingen av dom har vågat ta första steget (för ens nu).
Fråga: Skulle mannens agerande ses på som en våldtäkt eller inte? Motivera era svar tack.
Anledning till Frågan: Jag programmerar spel (skriver spelets story, för att vara mer specifik) och denna situation (eller en snarlik) är tänkt att vara med i det jag skriver på just nu (ska vara en slags date-simulator) och jag hade tänkt basera kvinnans reaktioner på händelsen utifrån de reaktioner jag får här på forumet. All feedback skulle uppskattas.
Relation: Mannen och kvinnan har känt varandra i flera år och båda har varit både romantiskt och sexuellt intresserade av varandra sedan en tid tillbaka men ingen av dom har vågat ta första steget (för ens nu).
Fråga: Skulle mannens agerande ses på som en våldtäkt eller inte? Motivera era svar tack.
Anledning till Frågan: Jag programmerar spel (skriver spelets story, för att vara mer specifik) och denna situation (eller en snarlik) är tänkt att vara med i det jag skriver på just nu (ska vara en slags date-simulator) och jag hade tänkt basera kvinnans reaktioner på händelsen utifrån de reaktioner jag får här på forumet. All feedback skulle uppskattas.