Jag kan ju nämna att jag är intresserad av att vara med och spela i "the walls" och följer tråden mycket noggrant.
Vad jag har som förslag på spelschema är att ha typ som i hg en korg som man samlas i, fast innan man startar spelet. I den korgen så kan man göra upp lag eller genom att skiva vart man vill spawna. Enligt mitt tycke så ska korgen vara placerad över mitten så att man kan se hela spelfältet. Med tanke på att det finns 4 celler så kan man tex skriva
för att hamna i cell 2. Och sedan när man är nöjd så skriver man tex,
när minst två-tre spelare har gjort hela processen så att alla är nöjda så startas en nedräkning liknande den i hg, när nedräkningen slår noll så startar spelet.
På detta sättet så slipper man ju vara beroende av en admin eller någon annan som ska starta "klock-uret".
Låter detta som något genomförbart?
Vad jag har som förslag på spelschema är att ha typ som i hg en korg som man samlas i, fast innan man startar spelet. I den korgen så kan man göra upp lag eller genom att skiva vart man vill spawna. Enligt mitt tycke så ska korgen vara placerad över mitten så att man kan se hela spelfältet. Med tanke på att det finns 4 celler så kan man tex skriva
Källkod:
/tw join cell_2
Källkod:
/tw ready
På detta sättet så slipper man ju vara beroende av en admin eller någon annan som ska starta "klock-uret".
Låter detta som något genomförbart?