Xtraville, since 2010-10-09! :roll:
Info
Xtraville är serverns huvudstad, det är en stad med fasta mått på tomtgränserna, kommunala vägar samt i framtiden järnvägsspår till varje hus.
Alla är välkomna i staden förutsatt att man följer reglerna som är uppsatta, och det är max en tomt per person som gäller.
Regler?????
15x15 stor yta att bygga på, max 10 block i höjd. Inklusive ditt tak. Exklusive facklor och små blommor etc.
Nedåt får du nyttja din 15x15 yta hur långt du vill, men inte t.ex. läcka ut lava eller vatten utanför.
Man kan dock köpa till extra tomthöjd, 1000 credits per ökad blockhöjd.
Vart får jag bygga?
Du får claima de tomter som det står *ledig* på skylten, du tar då sönder denna skylt och sätter tillbaks med Gatunamn (som innan) + ditt namn på 3:e raden.
Finns det inga tomter kommer admins utöka någon av gatorna, eller bygga nytt. Du får ej börja planera stadsyta på eget bevåg!
Planerar du ett monsterbygge betyder det alltså att DU MÅSTE FRÅGA OM LOV ifall det är inom synhåll från staden.
Vart får jag träd?
Det finns ett växthus på Nygatan 0 (lol), följ reglerna som står vid ingången bara. Givetvis kan du hugga utanför staden också. Glöm inte serverreglerna bara.
Vart får jag mina?
Under din tomt får du gräva hur mycket du vill, likaså i /warp undergrottan - givetvis får du gå utanför staden och gräva vart du vill, såvida du följer serverreglerna.
Varför ska jag bygga i Xtraville, jag har ju ett hus i spawn/ute i skogen?
Det är absolut ingen som tvingar dig. Däremot lockar det många att få bygga under samma regler som alla andra, höghus och eiffeltorn i all ära men ibland så är det kul att se kreativiteten när alla har lika förutsättningar.
Det är också endast i huvudstaden man kan få sin tomt och sina kistor låsta/skyddade från att någon tar eller förstör. På sikt kanske detta kommer erbjudas på andra platser.
Jag är såld, hur tar jag mig dit?
/warp xtraville
Ev. frågor får gärna ställas i den här tråden.