SoreBeard
Känd medlem
Kan bara hålla med.dgltexas sa:Sen även om nu man håller på med bildredigering/vidoeredigering så klarar min i3 skoldator med intel hd 3000 att redigera full hd galant, dock så kan det lagga fast ibland... Men jag kör i5 2500kSnoogiloo sa:skogssmurfen sa:humm om jag också kan få lite hjälp så undrar jag vad ni tycker om detta ?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/784331/2011-08-25
Jag hade bytat ut till i5 2500k och en ordentlig kylare om du inte håller på med bild redigering eller liknande. detta just för att du inte kommer använda HyperThreading och originalkylaren brukar låta en hel del.
grafikkortet är okej och du kommer nog klara dig fint på de
Jag hade ju dumpat de där chassit. finns bättre chassin till bättre priser. Men vill du köra på p12 style så visst, go for it!
hemma och har aldrig haft problem med vare sig redigering eller spel! Och jag är bra kräsen. :>
Vad jag sett så är det bara om du vet att du verkligen behöver en i7:a som du verkligen behöver en. Funderar du så räcker en i5.
Jag har en i7 på jobbdatorn och använder inte alls allt, då minne och hårddisk stoppar långt före.
Satsa på SSD som systemdisk och mycket ram så klarar du dig nästan med vilken prolle som helst.