skilzzbreh
Medlem
Hur kan det bli snabbare överföring mellan 2 hårddiskar bara för att du har SATA3 när din mekaniska hårddisk inte kan skriva/läsa snabbare än vad SATA2 klarar av?
Du snackade om en 1TB disk och det finns inga SSD på 1TB och då snackade du med andra ord om en mekanisk disk. Och om du överför från en SSD till mekanisk så kommer fortfarande din mekaniska disk att flaska SSDn.
Visst tänker du behålla datorn i 4-6 år och vill att datorn skall vara duglig även då så får du köpa lite värre saker men då blir det ingen jätte billig dator (baserat på att dom flesta vill köpa en dator för 6-7000 kr och tycker det är normal pris ^^). 6-7000 kr räknar jag som en billig dator och då får du inte allt det du räknade upp innan.
När det gäller servrar så är ju minnen etc en helt annan sak då det krävs mer av dom än minnena som sitter i en speldator.
Och sen att kalla en dator med hexa core och ett GTX 580 för en okej dator är väll lite att ta i Det är en riktigt bra dator, kanske t.o.m bland det bästa du kan få tag på för tillfället om du inte tänker köra SLI eller server moderkort med flera CPU
//Snoogi
Klart att det är så men jag menar ju inte att ha en SSD på 1 TB utan jag menar som systemdisk men som du säger flaskar den mekaniska men jag menar fall men kör 2 st WD e.d alltså en mekanisk, då kan det ju va läge för sata3 fall man vill flytta grejer mellan dom fall man har behöv a det men annars så rekomenderar jag en sata3 eftersom det finns lite mos under plåten på dom men har man inte behov av det så är det onödiga pengar
Skilzzbreh